Airbag GL 1800
Motocyklový airbag systém sa skladá z modulu airbagu, ktorý obsahuje airbag a senzory, ktoré sledujú zmeny zrýchlenia a ECU, ktorá vykonáva výpočty a okamžite zistí kedy vznikne kolízia. Keď dôjde k ťažkej čelnej zrážke štyri havarijné senzory namontované na prednej vidlici zmerajú zmenu stavu a oznámia tieto údaje airbag ECU, ktorý určí, že došlo ku kolízii a určí či je alebo nie je potrebné aktivovať airbag Ak výpočet podľa ECU airbagu určí, že aktivácia je potrebná, ECU vysiela elektronický signál airbagu , ktorý okamžite reaguje tým, že aktivuje nafúknutie airbagu. Nafúknutím rýchlo po náraze, môže airbag absorbovať časť energie jazdca znížením rýchlosti, pri ktorej môže byť jazdec vyhodený z motocykla a pomáha znížiť závažnosť poranení spôsobených jazdcovi pri kolízii s iným vozidlom alebo s prekážkou.
Motocykový Airbag System: Hlavné komponenty
Modul airbagu je umiestnený v prednej časti motocykla.
ECU airbagu je umiestnený vpravo od vaku airbagu, analyzuje signály z havarijných senzorov a určí, či je potrebné aktivovať airbag.
Štyri havarijné senzory, ktoré sú upevnené po oboch stranách prednej vidlice detekujú zmeny v spomalení spôsobené čelnou zrážkou.
Funkcia hlavných komponentov
· Airbag obsahuje patrónu plynného dusíka.
· Airbag dostane elektronický signál od ECU , aby sa uvoľnila patróna plynného dusíka na nafúknutie airbagu.
· Airbag sa začína nafukovať, vyvíja tlak na kryt airbagu a núti ho otvoriť sa.
· Veľkosť a tvar airbagu, ktorým je motocykel vybavený spolu s popruhmi a funkciami prieduchov pomáhajú maximalizovať efektívnosť využitia systému, pohlcuje kinetickú energiu jazdca, pomáha tlmiť rýchlosť pri ktorej jazdec môže mať tendenciu byť vyhodený dopredu z motocykla, a tým zmiernenie závažnosti zranenia v dôsledku nárazu s iným vozidlom alebo s prekážkou.
· Od okamihu nárazu aktivácia airbagu trvá iba 0,060 * 1 sekundy.
· ECU neustále monitoruje údaje z havarijných senzorov a porovnaním týchto údajov so štandartným správaním vozidla určuje, či je alebo nie je potrebné aktivovať airbag. Údaje z každého snímača sú hodnotené samostatne, a ak sa zistí, odchýlka od normy, vtedy je elektronický signál odoslaný k patróne stlačeného dusíka airbagu, ktorá spôsobí nafúknutie airbagu.
· Havarijné senzory sú pripevnené k prednej vidlici, čo je sada 4 senzorov, ktoré sú usporiadané po dva na každej strane prednej vidlice.
Články
Dunlop Elite 4
Nová Dunlop Elite 4 pneumatika s vysokým kilometrovým výkonom má svoj debut.
Obľúbené odkazy
Informácie o Slovenskej Republike
Tiesňové telefonné čisla:
Policia:158
Hasičská záchranná služba:150
Zachranná služba:156, 16 155
Mestská polícia:159
Integrovaný záchranný systém SOS:112
Asistenčná služba:
NAMK:18 123
RESCUE:16 154
Rychlostné limity:
Mesto:50 km/h
Mimo mesto:90 km/h
Dialnica:130 km/h